انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی است

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی و ضامن استمرار و استقرار حکومت مردم سالار است، گفت: انتخابات همیشه در توسعه سیاسی جوامع مردم سالار نقش بی بدیل دارد.

انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی است

ارسلان زارع امروز در همایش مجریان یازدهمین دوره انتخابات مجلس که در سالن شهدای ناجا رشت برگزار گردید، با اشاره به نقش و اهمیت انتخابات و ضرورت حداکثری مردم، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رفراندوم سال 1358، برگزاری و نظارت انتخابات ها توسط مردم بوده زیرا در دیگر نقاط جهان انتخابات توسط مردم برگزار نمی گردد.

استاندار گیلان اضافه نمود: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و نظام سیاسی است که به سبب اعتقاد به وحدانیت پروردگار برگرفته از شرع مقدس اسلام بوده که کم نظیر و بی بدیل است.

زارع با بیان اینکه انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی و ضامن استمرار و استقرار حکومت مردم سالار است، گفت: انتخابات مجلس به عنوان یکی از ارکان اساسی دموکراسی و به منظور پیگیری از استبداد فردی تشکیل و برگزار گردیده است و همیشه در توسعه سیاسی جوامع مردم سالار نقش بی بدیل دارد.

وی ادامه داد: نهاد مجلس شورای اسلامی و کارنمودهای آن در ساختار اداری و مدیریت ما صندلی رفیع و والا دارد، رهبر معطم انقلاب در روزهای اخیر پیوسته بر مشارکت حداکثری تاکید داشته اند، رئیس جمهور هم از آحاد مردم دعوت نموده اند تا حضور باشکوهی در انتخابات داشته باشند.

استاندار گیلان توضیح داد: انتخابالت امنیت ملی پایدار ما را تضمین می نماید، به همین خاطر برای دولت و استان بسیار مهم بوده و ارکان آن مورد توجه است تا امنیت و سلامت، مشارکت و رقابت به نحو شایسته صورت گیرد. هر کدام از عوامل اجرایی عامل مهم در شکل گیری این ارکان هستند و لازمه ابقای این نقش دانش کافی، جدیت در کار و وظیفه شناسی است.

زارع اعلام کرد: در بسیاری از انتخابات رقابت سیاسی لازمه کار است و باعث شور انتخاباتی می گردد، زمینه انتخابات پویا و مشارکت مردمی را در پی دارد، لذا باید توجه داشته باشیم در راستای وفاق و انسجام ملی پیش رویم. با احاطه بر قانون انتخابات و دقت لازم باید تلاش گردد تا انتخابات شکوهمندی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در گیلان 30 هزار نفر عوامل اجرایی و 15 هزار نفر ناظر انتخابات را مدیریت و اجرا می نمایند، توضیح داد: در استان گیلان 2559 شعبه اخذ رای تعریف شده که 2214 شعبه ثابت و 345 شعبه سیار است. همچنین یک میلیون و 958 هزار و 473 نفر واجد شرایط رای در استان داریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 281

به "انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات یکی از مهم ترین مولفه های توسعه سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید