بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک برگزار گردید

به گزارش هنجس بلاگ، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک برگزار گردید.

بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک برگزار گردید

هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده ادبیات کودک و نوجوان ایران)، به مناسبت هشتادمین سالروز تولدش مهمان موزه کودکی ایرانک بود.

خالق قصه های مجید با حضور در محل موزه کودکی ایرانک ضمن بازدید از قسمتهای مختلف این موزه، ساعاتی به ملاقات و تبادل نظر با هواداران و علاقمندان به داستانهایش پرداخت.

مرادی کرمانی در جمع دوستارانش با اشاره به بعضی داستانهایی که به رشته تحریر درآورده است، به بیان خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی خود پرداخت و از اهمیت داستان و روایت در زندگی روزمره افراد به خصوص بچه ها و نوجوانان سخن گفت.

نویسنده رمانهای مربای شیرین و پلوخورش ضمن اظهار خوشحالی از حضور در موزه کودکی ایرانک از پدیدآورندگان و حامیان این موزه قدرانی کرد و گفت: به گردآورندگان، حامیان و کسانی که باعث می شوند جایی مثل موزه کودکی ایرانک وجود داشته باشد، تبریک می گویم. این افراد شایسته قدردانی هستند. فرهنگ و به خصوص موضوعات فرهنگی در ارتباط با بچه ها اهمیت فراوانی دارند. اینکه فعالان و دلسوزان فرهنگی کوشش می نمایند از فرهنگ حمایت نمایند، بسیار قابل تقدیر است.

مرادی کرمانی با اشاره به اینکه به تازگی هشتاد ساله شده است، گفت: اولین داستانم در نشریه خوشه که به وسیله احمد شاملو جمع آوری و منتشر میشد چاپ شد و از آنجا داستان نویسندگی من شروع شد تا دو سه سال پیش که از نویسندگی خداحافظی کردم. هر آنچه دیدم و تجربه کردم و قرار بود بنویسم را نوشته ام و حالا نویسندگی را به عهده جوانان و علاقمندان به نویسندگی میگذارم.

بعلاوه در این جلسه توحید زورچنگ، بنیانگذار مجموعه آذرستان حامی موزه کودکی ایرانک و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها از حضور هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک تشکر و قدردانی کرد.

محمد هادی محمدی (نویسنده و پژوهشگر به نام ادبیات بچه ها) نیز که در این بازدید حضور داشت، از مرادی کرمانی با عنوان نویسنده امید یاد کرد و گفت: طنز شیرین در داستان های آقای مرادی کرمانی بار دیگر نشان می دهد که با روایت می گردد، تلخ ترین رخدادها را به گونه ای تصویر کرد که رنگی از خنده و نوری از امید پشت آن باشد. مرادی کرمانی در ذات و سرشت خود روایتگر بوده است و این روایتگری در سرزمینی که شهرزاد قصه گو در آن مرگ را به عقب می راند، چیزی نیست جز ارزشهای والای روایت و آوردن آن در زندگی تنگ دستانه.

هوشنگ مرادی کرمانی سال جاری از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها نامزد جایزه جهانی آسترید لیندگرن (آلما) شد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 آبان 1402 بروزرسانی: 3 آبان 1402 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3975

به "بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت هشتاد سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید