تصویب بودجه سال 99 شهرداری بیرجند با 40 درصد افزایش

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی کلیات بودجه سال 99 شهرداری بیرجند با 40 درصد افزایش نسبت به امسال به تصویب شورای اسلامی شهر بیرجند رسید.

تصویب بودجه سال 99 شهرداری بیرجند با 40 درصد افزایش

شهردار بیرجند، معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیر امور اقتصادی با حضور در شورای اسلامی شهر گزارشی در مورد متمم بودجه 98 و بودجه 99 شهرداری ارائه دادند و کلیات متمم بودجه 98 و کلیات بودجه 99 شهرداری توسط اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند تصویب شد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند در این جلسه با بیان اینکه در متمم بودجه امسال و بودجه سال 99، اقداماتی که ماهیت عمرانی دارند درج شده، گفت: هیچ پروژه جدیدی برای سال آینده تعریف نکرده ایم و هدف ما تکمیل پروژه های ناتمام قبلی است.

وی اظهار کرد: تکمیل پروژه های قبلی از جمله پارک جنگلی، پارک نشاط، پارک های محله، ساختمان درشکه خانه، میدان شهدا، میدان فرودگاه، دیوار یخی، فرهنگسرا، آسفالت معابر شهر و... در سال 99 در دستور کار شهرداری بیرجند قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تنها پروژه ای که هر سال تکرار می گردد و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده پروژه صندلی پسماند است، اضافه کرد: تمام اقدامات زیرساختی اولیه در این خصوص اجرا شده و تنها نصب دستگاه های پردازش باقی مانده است.

شهردار بیرجند توضیح داد: سیستم پسماند در بیرجند به گونه ای است که امکان جمع آوری پسماند به وسیله سطل های زباله وجود ندارد و لذا چنانچه 5 میلیارد تومان برای تهیه و نصب دستگاه های پردازش هزینه گردد ممکن است خروجی لازم را نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر تسویه حساب اضافه کاری های معوق پرسنل شهرداری اظهار کرد: با گذشت 26 ماه از حضور در شهرداری بیرجند، تا به امروز 26 ماه حقوق و 30 ماه اضافه کار پرداخت شده و این در حالی است که از 7 ماه اضافه کار معوق پرسنل در زمان مدیریت قبلی شهرداری، تنها 2 ماه باقی مانده است که امیدواریم به زودی تسویه گردد.

وی ضمن تشکر از اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر به مجموعه مدیریت شهری اظهار داشت: کوشش می کنیم آنچه برنامه ریزی شده و در بودجه پیش بینی شده است در سال 99 محقق گردد.

جواد بهدانی، معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند نیز در این جلسه در مورد بودجه شهرداری در سنوات اخیر، گفت: بودجه شهرداری مرکز و مناطق و سازمان های تابعه آن در سال 96 مبلغ 69 میلیارد تومان بود که در متمم به 73 میلیارد تومان رسید، در سال 97 بودجه شهرداری بیرجند، مناطق و سازمان های تابعه 87 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که در متمم به 107 میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: در سال 98 نیز بودجه اولیه شهرداری مرکز، مناطق و سازمان های تابعه 132 میلیارد تومان با سهم جاری 47 درصدی و سهم عمرانی 53 درصدی بود که در متمم با افزایش 29 درصدی به 170 میلیارد تومان شامل سهم جاری 48 درصدی و سهم عمرانی 52 درصدی رسید.

وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی سال 99 شهرداری بیرجند، مناطق و سازمان های تابعه نیز در مجموع 188 میلیارد تومان با نسبت سهم جاری 52 درصد و سهم عمرانی 48 درصد می باشد که 90 درصد سهم عمرانی برای تکمیل پروژه های سال 98 در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند در مورد شرایط خرید و فروش املاک شهرداری نیز اظهار کرد: سال قبل مجوز فروش 21 قطعه از املاک متعلق به شهرداری را داشتیم که 5 قطعه را فروختیم و بیش از دو برابر درآمد آن را در پروژه طرح فرزان برای تملک هزینه کردیم و امسال هم مجوز فروش 44 قطعه را داشتیم که 14 قطعه را فروختیم و قصد ادامه فروش در امسال را نداریم.

بهدانی توضیح داد: در مجموع طی امسال و سال گذشته 19 قطعه از املاک شهرداری را فروخته ایم و حداقل دو برابر آن به املاک شهرداری اضافه شده است.

آرزومندان، مدیر امور اقتصادی شهرداری بیرجند نیز به تشریح عناوین پروژه های مربوط به بودجه سال 99 شهرداری پرداخت که بعضی پروژه ها شامل؛ استقبال از بهار و خرید گل و گیاه و... با اعتبار یک میلیارد تومان، باغ مفاخر (باغ ملی) با اعتبار 5 میلیارد تومان، پارک های محلی (انقلاب، الهیه، اجتهاد مهرشهر) 1 میلیارد و 500 میلیون تومان، فاز 3 پارک خطی یک میلیارد و 400 میلیون تومان، پارک مهرشهر 4 میلیارد تومان، پارک جنگلی و بند دره 4 میلیارد و 500 میلیون تومان، پروژه های آرامستان در مجموع 2 میلیارد و 450 میلیون تومان، بهسازی و احداث بازارهای روز یک میلیارد و 680 میلیون تومان، بازسازی آسفالت معابر با اولویت معابر اصلی 10 میلیارد و 800 میلیون تومان، خرید و بازسازی اتوبوس های شرکت واحد 4 میلیارد و 700 میلیون تومان، تملک املاک و احداث پارکینگ های طبقاتی 6 میلیارد و 800 میلیون تومان، مطالعات ساختمان مرکزی شهرداری در حاشیه بلوار صنعت و معدن (مقابل دانشگاه صنعتی) 100 میلیون تومان و تکمیل و تجهیز فرهنگسرا هشت میلیارد تومان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 280

به "تصویب بودجه سال 99 شهرداری بیرجند با 40 درصد افزایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب بودجه سال 99 شهرداری بیرجند با 40 درصد افزایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید