حمله گسترده به مواضع آمریکا در عراق

به گزارش هنجس بلاگ، یک گروه عراقی از هدف گرفتن پایگاه آمریکایی عین الاسد با 30 موشک گراد اطلاع داد و خاطرنشان کرد موشک ها با دقت به هدف برخورد نموده است.

حمله گسترده به مواضع آمریکا در عراق

بعضی از رسانه های دیگر از جمله المیادین از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در این پایگاه در پی حمله موشکی خبر دادند.

بالگردهای آمریکایی بر فراز عین الاسد به پرواز درآمده اند.

در همین حال وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف علیه داعش بیان کرد پایگاه هوایی عین الاسد عراق هدف شلیک 14 راکت قرار گرفته است و دو تن از پرسنل آن به طور جزئی زخمی شده اند.

سخنگوی ائتلاف علیه داعش روز چهارشنبه 16 تیر و در چند پیغام در توئیتر گفت: حوالی 12:30 به وقت محلی، 14 راکت به پایگاه عین الاسد شلیک شد. راکت ها به پایگاه هوایی و محدوده آن اصابت کرد. اقدامات دفاعی پس از آن انجام شد.

وین ماروتو در ادامه اضافه نمود: آنالیز کامل شرایط پایگاه عین الاسد انجام شد. دو تن از کارکنان به طور جزئی زخمی شدند. آنالیز خسارت ها هنوز در جریان است و به تدریج اعلام خواهد شد.

نیروهای آمریکایی در پاسخ، منطقه البغدادی در استان الانبار را که گویا موشک ها از آنجا شلیک شده، هدف گرفتند.

بعلاوه پس از اعلام خبر حمله به پایگاه عین الاسد در عراق، رسانه ها گزارش دادند پایگاه آمریکا در شرق سوریه هم هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

المسیره نوشته با چند پهپاد به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر در دیرالزور حمله شده و آمریکایی ها به حال آماده باش درآمده اند.

مدیر واحد اطلاع رسانی شبه نظامیان کُرد این حمله را تأیید نموده و گفته خسارتی در پی نداشته است.

تنش در عراق و حمله به پایگاه های آمریکا در این کشور افزایش پیدا نموده است. ساعاتی پیشتر و شامگاه سه شنبه هم اعلام شد یک پهپاد در حوالی پایگاه هوایی اربیل عراق به زمین خورد.

سخنگوی ائتلاف علیه داعش روز چهارشنبه در ادامه اضافه نمود که هر حمله ای این چنینی از جمله علیه منطقه اقلیم خودمختار کردستان عراق و نیروهای ائتلاف، اختیارات نهادهای عراقی و حاکمیت قانون و حاکمیت ملی عراق را تضعیف می نماید. او اضافه نموده است چنین حملاتی جان آن دسته از نیروهای پیشمرگ را که در کنار نیروهای ائتلاف هستند، به خطر می اندازد.

دو روز پیشتر و دوشنبه این هفته، پایگاه هوایی عین الاسد عراق هدف شلیک سه راکت قرار گرفته بود که به محدوده این پایگاه اصابت کرد و تلفات اقتصادی یا جانی در پی نداشت.

آمریکا پیشتر شبه نظامیان مورد حمایت ایران را مسئول انجام حملات به نیروهای آمریکایی در عراق دانسته است و اخیرا هم پس از افزایش حملات پهپادی به منافع آمریکا در عراق، مواضع آنها در منطقه ها مرزی ایران و سوریه را بمباران کرد. واشنگتن می گوید که به دعوت دولت عراق و برای یاری به این کشور در شکست داعش، در عراق حضور دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3396

به "حمله گسترده به مواضع آمریکا در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله گسترده به مواضع آمریکا در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید