خبرنگاران بی اعتمادی بخشی از جامعه سیاهپوستان آمریکا به رای گیری پستی

به گزارش هنجس بلاگ، تهران- خبرنگاران- سیاهپوستان آمریکا با وجود نگرانی ها از افزایش شیوع کرونا در این کشور، از بابت برگزاری انتخابات پستی در ماه نوامبر (آبان ماه) نگرانند و بخشی از آنها ترجیح می دهند شخصا پای صندوق های رای حاضر شوند.

خبرنگاران بی اعتمادی بخشی از جامعه سیاهپوستان آمریکا به رای گیری پستی

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه گزارش داد: بسیاری از آمریکایی های سیاهپوست بابت این مساله نگرانند و قصد دارند در روز انتخابات شخصا رای دهند.

جالب است بدانیم که شک و تردید نسبت به برگزاری انتخابات پستی با دیدگاه های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که بسیاری از سیاهپوستان خواستار شکست وی هستند، مطابقت دارد.

ترامپ با اشاره به اینکه رای گیری پستی منجر به تقلب می شود، مساله تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده است.

ویکتور گیبسون معلم بازنشسته و سیاهپوست آمریکایی که خواستار شکست ترامپ است، گفت: نظرم را درمورد حضور در پای صندوق رای تغییر نمی دهم.

دهه ها محرومیت از حق ویژه، در قلب انتخابی ناامن پیش روی رای دهندگان سیاهپوست به عنوان یکی از گروه های بسیار مهم برای حزب دموکرات، قرار گرفته است.

مسائل گسترده مربوط به صندوق های رای پستی در جریان انتخابات مقدماتی سال جاری، به شک و شبهات دامن زده در زمانی که شنیده شدن صدای سیاهپوستان به فوریتی جدید در جریان بررسی مساله بی عدالتی نژادی تبدیل شده است.

هزاران نفر در انتخابات مقدماتی شهر میلواکی ایالت ویسکانسین برگه های رای غیابی را در موعد مقرر دریافت نکردند و مجبور شدند حضورا رای دهند. به همین دلیل، صف های طولانی تشکیل شد و مردم ساعت ها برای رای دادن منتظر ماندند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که رای گیری پستی از سوی سیاهپوستانی چون لاتین تبارها و افراد جوان تر به میزان بیشتری در مقایسه با سفیدپوستان رد می شود.

بی اعتماد رای دهندگان سیاهپوست، ریشه در گذشته تاریک برده داری و نژادپرستی دارد.

جامعه سیاهپوست متحمل مالیات سرانه و حتی مجازات از سوی سفیدپوستانی شده اند که درصدد دور نگه داشتن آنها از فرایند رای گیری بوده اند.

طبق بررسی های اجرا شده، سیاهپوستان کمترین جمعیت آماری شرکت کننده در رای گیری پستی در سال 2018 بودند به طوری که تنها یازده درصد از این جمعیت از این روش استفاده کردند. این در حالی است که این رقم در میان سفیدپوستان 24 درصد و در بین لاتین تبارها 27 درصد بود.

براساس این گزارش، ترامپ به وضوح گفته که رای گیری پستی، به نفع دموکرات هاست. وی بدون ارائه مدرک و سند مدعی شده است که این روش به تقلب گسترده ای ختم می شود.

بدین نحو، وی مشروعیت رای گیری پستی را زیر سوال برده است که در انتخابات درون حزبی در زمان همه گیری کرونا افزایش یافت.

در همین حال، نشریه نیویورکر در نوشتاری گزارش داد در صورتی که ترامپ زیر بار انتخابات نرود، لزوم کاربرد بسیار گسترده رای گیری از راه پست (ارسال رای افراد از طریق پست) به دلیل همه گیری کووید-19، شکاف عمیق سیاسی در ایالت های کلیدی میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا و کنگره بیش از حد قطبی شده، می تواند دست به دست هم دهد تا شرایط کشور را به یک بحران عمیق فرو برد.

در صورتی که حتی بایدن رای قابل توجه سراسری را به دست آورد، اما رای تعداد ایالت ها (موسوم به الکتورال کالج) نزدیک به ترامپ باشد، می توان پیش بینی کرد که کشمکشی جدی بر پا شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1444

به "خبرنگاران بی اعتمادی بخشی از جامعه سیاهپوستان آمریکا به رای گیری پستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بی اعتمادی بخشی از جامعه سیاهپوستان آمریکا به رای گیری پستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید