خبرنگاران حفظ آرامش و نشاط معنوی انسان را در مقابله با کرونا پرتوفیق می نماید

به گزارش هنجس بلاگ، تهران- خبرنگاران- عضو هیات علمی دانشکده روان شناسی دانشگاه تهران گفت: حفظ آرامش و نشاط معنوی، گشاده رویی و مثبت اندیشی، تألیف قلوب و امید آفرینی، نیایش و توکل به خالق علیم و حکیم و قدیر، ما را در مقابله با آفات آسیب زا و ویروس کرونا پرتوفیق خواهد نمود.

خبرنگاران حفظ آرامش و نشاط معنوی انسان را در مقابله با کرونا پرتوفیق می نماید

به گزارش روز چهارشنبه آموزش و پرورش، غلامعلی افروز در مطلبی با عنوان آرامش، لازمه سلامت زیستی و تعادل روانی نوشت: چند روزی است، شاهد بوق و کرنای پرشتاب و تنش زا در وصف ویروسک نا خوانده ای به نام کرونا هستیم!

وی اضافه کرد: تردیدی نیست که همه ویروس های عفونی می توانند به طور جدی آسیب زا باشند. همین است که تقویت ایمنی و مصونیت سلولی، آمادگی های زیستی و روانی در مقابله با این ویروس ها امری بسیار حیاتی است.لیکن در این رهگذر، نشر بسیاری از پیغام های صوتی و تصویری تنش آفرین، با هدف فراوری اضطراب فراگیر، ایجاد ناامنی روانی، نگرانی عمومی و کلافگی فکری در بین اقشار مختلف مردم، به ویژه خانواده ها، بچه ها و نوجوانان علاوه بر آنکه، آرامش مردم را مختل و اعتماد به نفس و احساس خود ارزشمندی آنان را تضعیف می نماید، باعث سستی سیستم ایمنی شده و آمادگی روانی و نشاط و سر زندگی افراد را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

به گفته این استاد روان شناسی، اضطراب و تنیدگی های روانی حاصل از پیغام های پر تهدید و تبلیغات تنش زا و بعضاً مغرضانه که عموماً در خارج از کشور برای ایجاد ناامنی روانی و واکنش های حاد هیجانی در مخاطبان فراوری و نشر می یابد، به یقین در کوتاه مدت و بلند مدت، بیش از ویروس کرونا سلامت زیستی و روانی و پویایی اجتماعی انسان را متأثر نموده و احساس خود باوری و انگیزه کوشش مداری را کاهش می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اعلام کرد: اضطراب، ناامنی درونی، حاکم شدن احساس ناامیدی بر اندیشه و روان انسان، به تدریج کنش های ذهنی و حافظه را دچار اختلال و سیستم ایمنی بدن را متأثر می نماید. اضطراب شدید، فرایند گردش طبیعی خون و جریان تنفسی را دچار نارسایی نموده و غدد درون ریز و برون ریز را مختل و زمینه های احتمال سکته های قلبی و مغزی را مضاعف می نماید. در حقیقت، آرامش، سرمایه بی بدیل حیات زیستی و روانی انسان است. بدون تردید، در شرایط بحران، تقویت آرامش روانی مردم از بیشترین اهمیت برخوردار است. ایجاد هر گونه تنش و تعارض تحمیلی و افزایش اضطراب و تزلزل در آرامش خانواده ها، رفتاری ناصواب و نابخردانه خواهد بود.

حفظ آرامش و نشاط معنوی، گشاده رویی و مثبت اندیشی ، تألیف قلوب و امید آفرینی، نیایش و توکل به خالق علیم و حکیم و قدیر، ما را در مقابله با آفات آسیب زا و ویروس کرونا پرتوفیق خواهد نمود.

افروز ادامه داد: پر واضح است، در شرایط فعلی، حفظ آمادگی های کامل برای مقابله با پدیده نامیمون کرونا، امری است کاملا ضروری. در این مهم، رعایت اصول بهداشتی، تغذیه مناسب، خواب آرام شب هنگام، حضور کمتر در بین جمعیت ها، پرهیز از دست دادن ها و روبوسی ها، شستن مرتب دست ها، نوشیدن مایعات فراوان به ویژه آب گرم و چای کم رنگ می تواند بسیار مؤثر واقع گردد. شایان ذکر است که نوشیدن مکرر آب خیلی گرم زمینه شستشوی دهان و گلو، ریه ها و شش ها و روده ها را فراهم می نماید و به طور قابل ملاحظه ای فرصت لانه گزینی و خوش نشینی از ویروس تاجدار کرونا در بدن سلب می گردد.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی کووید-19 از 12 دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تا به امروز 80 هزار و 997 نفر را مبتلا و جان 2 هزار و 764 نفر را گرفته است.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار مبتلایان به ویروس کرونا درایران به 139 نفر و موارد فوت ناشی از آن به 19 نفر رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 372

به "خبرنگاران حفظ آرامش و نشاط معنوی انسان را در مقابله با کرونا پرتوفیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حفظ آرامش و نشاط معنوی انسان را در مقابله با کرونا پرتوفیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید