خبرنگاران کرونا با کسی شوخی ندارد

به گزارش هنجس بلاگ، قصرشیرین- خبرنگاران- حدود چهار ماه است که ویروس کرونا زندگی مردم کشورمان را همانند دیگر کشورهای دنیا مختل و سخت کرده و براثر شیوع این بیماری ویروسی تا به امروز بسیاری جان خود را از دست داده اند.

خبرنگاران کرونا با کسی شوخی ندارد

کرونا که آمد سبک زندگی مردم تغییر کرد و بسکمک از کسب و کارها تعطیل شد و عده ای بیکار و بسکمک نیز بیمار شدند و اکنون بیماران زیادی روی تخت بیمارستان ها در امید بهبودی هستند و به حال افراد سالم حسرت می خورند.

ویروس کرونا هزار چهره دارد و هر روز به یک طریق رخ می نماید، این را از حال و روز افراد مبتلا به کرونا باید فهمید، از این رو ما هم برای اینکه در دام این بلا نیفتیم باید مراقبت های بهداشتی را رعایت کنیم.

ما باید بپذیریم که کرونا حالا حالاها تمام شدنی نیست و هر روز در کمین ما و خانواده هایمان است و ابتلای یک فرد یعنی بیمار شدن یک خانواده، پس بهتر است کمی احساس مسوولیت کنیم و بیشتر از قبل مراقب سلامتیمان باشیم.

براساس یافته های پزشکی تنها راه مقابله با ویروس کرونا، شستن دست ها با آب و صابون و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن است.

در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن کرمانشاه و قصرشیرین مردم مراقبت هایشان جدی و اقدام های مقابله ای را شدیدتر لحاظ می کردند اما بعد از تعطیلات نوروز امسال به زعم بسکمک انگار کرونا تمام شد و مردم بار دیگر رفت و آمدها و مهمانی ها و زندگی عادی خود را شروع کردند اما غافل از اینکه با این کار به بدترشدن اوضاع کمک کردند و پیکی که اکنون وزارت بهداشت از آن آمار روزانه می دهد و یا قرار دریافت کرمانشاه در کنار استان های در معرض هشدار هم نتیجه همین سهل انگاری ها است.

سهل انگاری عده ای از افراد در همین قصرشیرین باعث شد که در 20 روز گذشته شاهد افزایش آمار مبتلایان باشیم و این قضیه نگرانی مسوولان را نیز به دنبال داشته است.

باتوجه به اینکه قصرشیرین یک شهرستان گرمسیری است و گرمای طاقت فرسای آن شروع شده بسکمک از مردم هنگام بیرون رفتن از منزل ماسک نمی زنند و همین مساله باعث شده تا شاهد افزایش شمار مبتلایان و خارج شدن این شهر از لیست شهرهای سفید باشیم.

همچنین گرمای هوا مردم را سوق می دهد که با غروب آفتاب و خنک شدن هوا بیشتر بیرون بروند اما بیرون رفتن دسته جمعی و همراه بردن بچه ها بدون هیچ گونه پوشش حفاظتی مانند ماسک و یا شیلد در چنین شرایطی اصلا کار درستی نیست که متاسفانه مردم آن را نادیده می گیرند.

روز گذشته شهرداری در قصرشیرین آستین بالا زد و در کنار دیگر اقدام هایی که ستاد کرونای این شهرستان از ابتدا تا به امروز داشته بار دیگر با سیستم صوتی سیار در سطح شهر از مردم خواست با توجه به قرمز شدن شرایط این شهر حتما هنگام خروج از منزل ماسک بزنند و فاصله فیزیکی و اجتماعی را رعایت کنند.

اگر هریک از ما وظیفه خود را که همان رعایت اصول بهداشتی اولیه شامل شستن دست ها، زدن ماسک، حضور نیافتن در اجتماعات خانوادگی و فامیلی، تعطیلی دورهمی ها و شب نشینی ها، جلوگیری از سفرهای غیرضرور و ماندن در منزل، موکول کردن گردش و تفریح و سفر به بعد از کرونا را به شکل درست انجام دهیم، حتما شاهد رخت بر بستن کرونا از زندگی هایمان خواهیم بود.

برای مقابله و شکست کرونا باید زندگی خودمان را تغییر دهیم و افرادی که هم اکنون در بستر بیماری هستند، همه و همه که اصول بهداشتی را نادیده نگرفته اند بلکه برخی براثر سهل انگاری عده ای دیگر بیمار شده اند و این حق الناسی است که باید فردای قیامت در قبال آن پاسخگو باشیم.

ما می توانیم در منزل و در کنار خانواده زندگی سالم و شادی داشته باشیم نیاز نیست که حتما برای تجدید روحیه سفر برویم این سفر می تواند معنوی و لذت بردن از کنار عزیزانمان باشد در این روزهای کرونایی می توانیم بیشتر در کنار فرزندانمان وقت بگذرانیم و یا به کارهای عقب افتاده زندگیمان برسیم.

حتما نیازی نیست که برای خرید به بیرون برویم و یا به جای قدم زدن و چرخیدن در مراکز خرید و به دنبال آن بیمار شدن و کرونا خریدن از خریدهای اینترنتی بهره ببریم.

بالاخره فناوری و دانش نوین زندگی را امروز برای ما راحت تر کرده و دسترسی بهتر به اطلاعات و اخبار و همین طور مراکز خرید اینترنتی، بهزه گیری از آموزش های راه دور و استفاده از شبکه های آموزشی و به کارگیری درست شبکه های اجتماعی همه و همه می تواند در روزهایی که خطر کرونا بیخ گوشمان است، به کمک ما بیاید.

خانواده ها نیز باید این روزها مراقبت های بیشتری را بر فرزندانشان اعمال کنند و حتما استفاده از ماسک و رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی را به آن ها گوشزد کنند تا این مهم به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

جای انصاف نیست در زمان کنونی که مدافعان سلامت و کادر درمان با به خطر انداختن جان خود روزهای سختی را برای مداوای بیماران کرونایی سپری می کنند و مدت های زیادی است که به دور از خانواده ها و همسران، فرزندان و یا پدران و مادرانشان هستند ما با سهل انگاری و نادیده دریافت موازین بهداشتی و بی توجهی به فاصله اجتماعی و فیزیکی انتشار کرونا را سرعت ببخشیم.

رفتار برخی از افراد نیز که غروب ها برای پیاده روی و یا گذراندن اوقات فراغت فرزندانشان به بوستان ها مراجعه می کنند نیز هیچ توجیهی ندارد چون کرونا در همه جا هست و پارک و خیابان نمی شناسد و وسایل بازی بچه ها در بوستان ها نیز آلوده ترین وسایل در زمان کنونی هستند چون ما نمی دانیم افرادی که از این وسایل استفاده کرده اند ناقل هستند یا نه، پس بهتر است تا انتها کرونا این اصول ساده زندگی را رعایت کنیم و به پارک نرویم.

همین جا از تمامی افرادی که فکر می کنند بحران کرونا تمام شده و یا سیستم دفاعی قوی دارند و یا جوان هستند و اصلا کرونا نمی گیرند و یا به شوخی عنوان می کنند کرونا کیلویی چند، عاجزانه درخواست داریم با زندگی خود و دیگران بازی نکنند و برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در منازل خود بمانند تا شاهد ریشه کنی این ویروس مرگبار از جای جای کشورمان باشیم و یقین بدانیم با سفر رفتن کرونا نیز همسفر ماست.

از حضور در آیین های عزاداری و یا رفتن بر مزار درگذشتگان و یا رفتن به مجالس عروسی و جشن های تولد و هزاران جور رسم و رسوم دیگر تا زمانی که کرونا جولان می دهد، پرهیز کنیم.

ما باید مدتی با کرونا زندگی کنیم و تنها زمانی این بحران انتها می یابد که به هشدارهای پزشکان و مسوولان گوش دهیم و در منازل خود بمانیم و در صورت خروج اجباری از منزل حتما با پوشیدن درست ماسک و قرار دریافت کامل آن بر روی دهان و بینی و شستن مکرر دست ها اصول پیشگیرانه را لحاظ کنیم و از همه مهم تر یادمان بماند که برای اینکه بیمار نشویم فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از 27 هزار تن جمعیت ساکن دارد.

بیماران کرونایی در استان کرمانشاه اکنون در 2 بیمارستان گلستان و فارابی در شهر کرمانشاه و همچنین بیمارستان های شهرستان مداوا می شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز 175 هزار و 927 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 74 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 425 نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه در باره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (20خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی دو هزار و 95 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 901مورد بستری و هزار و 194 نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید19 در کشور به 175 هزار و 927 نفر رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1053

به "خبرنگاران کرونا با کسی شوخی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا با کسی شوخی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید