خبرنگاران کنترل کرونا باید از درون خانواده انجام گردد

به گزارش هنجس بلاگ، سنندج - خبرنگاران - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در موج های قبلی اصناف و ادارات از کانون های پرخطر شیوع بیماری کووید19 بودند اما اکنون خانواده ها هم به آن اضافه شده اند لذا کنترل بیماری باید از درون خانه و خانواده انجام گردد.

خبرنگاران کنترل کرونا باید از درون خانواده انجام گردد

دکتر ابراهیم قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در موجی که در آن قرار داریم، ویروس به درون خانواده ها سرایت نموده و هر روز اعضای چندین خانواده بصورت دسته جمعی به این بیماری مبتلا می شوند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری ابتلای خانواده ها در افزایش شیب مداوم تعداد مبتلایان به کووید19 در استان، ابراز امیدواری کرد که این شیب تند نگردد، چون باعث دردسرهای بسیاری برای کادر درمانی، متولیان امور و خود مردم خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به افزایش تعداد کانون های آلوده به ویروس کرونا اشاره نمود و اضافه نمود: با این شرایط امکان تبدیل این شیب به شیب تند دور از انتظار نیست که باعث می گردد کرونا در عمل، غیر قابل کنترل گردد.

قادری با بیان اینکه تا پیش از این اصناف و تجمعات خط مقدم ابتلای به کرونا بودند، اضافه نمود: در حال حاضر این خط به درون خانواده نفوذ نموده و با توجه به اینکه ای معضل در 100 سال اخیر در زندگی بشر، بی سابقه بوده کنترل آن هم کار ساده ای نیست، اگر خانواده ها این کنترل را از درون خود آغاز نکنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از مردم به بیماری حساس هستند، یادآور شد: امکان شیوع موج های دیگری از این بیماری هم متصور است لذا این نکته اهمیت بسیاری دارد که همت جمعی برای رعایت اصول بهداشتی شکل گیرد تا بیماری کرونا بیش از این گسترش نیابد.

قادری تاکید نمود: هر فرد با علائم سرماخوردگی باید خود را مبتلا به کرونا فرض نموده و با قرنطینه خود، از ابتلای سایر افراد خانواده و جامعه به این بیماری جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این تاکید بر تعطیلی دورهمی های خانوادگی بود، گفت: در حال حاضر مهمانی های 2 خانواده هم خطرناک است و از آنجا که میزان خطر بسیار بالا رفته افراد بیماری داریم که در همین جمع های کوچک مهمانی خانوادگی و یا حتی جلسات چند نفره اداری مبتلا شده اند و این نشان می دهد گردش ویروس در جامعه بسیار زیاد شده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دوشنبه 21 مهر ماه در مجموع 504 هزار و 281 نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 272 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به 28 هزار و 816 نفر رسیده است.

از دیروز تا امروز 21 مهر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و 206 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 63 نفر از آنها بستری شدند با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 504 هزار و 281 نفر رسید.

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 272 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 28 هزار و 816 نفر رسید.

خوشبختانه تا به امروز 409 هزار و 121 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 4533 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1898

به "خبرنگاران کنترل کرونا باید از درون خانواده انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنترل کرونا باید از درون خانواده انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید