خبرنگاران یزد از استان های پیشتاز ساخت مدارس خیری است

به گزارش هنجس بلاگ، یزد - خبرنگاران - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به مشارکت خوب خیران یزد در تامین و ساخت فضاهای آموزشی اظهار کرد: این استان در این زمینه از مناطق پیشتاز ایران در مدرسه سازی است.

خبرنگاران یزد از استان های پیشتاز ساخت مدارس خیری است

به گزارش خبرنگاران مهرالله رخشانی مهر عصر سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان 27 طرح آموزشی، پرورشی و فرهنگی در استان یزد اضافه کرد: مدرسه سازی باقیات صالحات است و ضمن قدردانی از خیران، حمایت های استاندار یزد و مسوولان محلی از حمایت های ویژه سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم به دلیل قرار دادن بخشی از اعتبار در اختیارش به مدرسه سازی تشکر کرد.

یزد نیازمند احداث فضای آموزشی است

همچنین استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است، گفت: در برخی مدارس تعدادی از دانش آموزان 18 استان کشور در حال تحصیل هستند.

محمدعلی طالبی با قدردانی از خیران استان اضافه کرد: در سه ماه گذشته ساخت 10 باب مدرسه خیری آغاز شد که این امر نشان از مشارکت خوب خیران دارد و هم نشان دهنده مسائل جدی استان در زمینه فضاهای آموزشی است.

استاندار یزد با بیان اینکه در بافت های جدید شهر یزد کمتر مدرسه ساخته شد، اضافه کرد: بیشتر مدارس در بافت های تاریخی واقع شده است که در این بافت ها جمعیت ساکن چندانی وجود ندارد و با توجه به اینکه یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است، نیازمند توجه جدی تری در زمینه احداث فضاهای آموزشی است زیرا این پدیده مسائل و کمبودهای آموزشی را یکی پس از دیگری هویدا می کند.

طالبی ادامه داد : یزد در بحث مهاجرت نیازمند توجه جدی و پیش بینی فضاهای آموزشی بیشتری است و از وزیر آموزش و پرورش نیز خواستار حمایت در این زمینه شد.

یزد نیاز به 420 کلاس دارد

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس یزد هم در این مراسم گفت: این استان در حال حاضر به 420 کلاس درس و در سال 1405 خورشیدی به 2 هزار و 100 کلاس درس نیاز دارد.

جواد ذاکر اضافه کرد: ساخت فضاهای آموزشی از گذشته دور در اولویت کار خیران قرار داشت، وجود مدارس خیری ساز با قدمت بیش از 100 سال نشان از اهمیت این موضوع برای مردم استان دارد.

وی با بیان اینکه در استان یزد یک هزار و 220 واحد آموزشی وجود دارد ،اظهار کرد: نیمی از این مدارس خیری ساز است.

هم اکنون حدود 270 هزار دانش آموز در این تعداد مدارس استان یزد در حال تحصیل هستند.

ذاکر ادامه داد: سرانه آموزشی استان در حال حاضر 8.45 مترمربع است که این عدد بالاترین سرانه دانش آموزی کشور است اما نگهداری و بازسازی این فضاها نیز نیازمند تدبیر و اعتبار خاص است.

وی گفت: در طرح آجر به آجر در استان یزد 20 هزار نفر در این طرح شرکت کردند و حاصل این مشارکت، ساخت 2 مدرسه است.

ذاکر گفت: با اقدام هایی که در کنار این طرح انجام شد، در سال 99، بیش از 200 میلیارد تومان تعهد خیران جلب شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر رشد دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد با اشاره به مدارس تخریبی که در استان وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به رشد جمعیت به دلیل مهاجرپذیری استان نیاز به مدرسه است.

ذاکر یادآور شد: در حال حاضر 158 طرح با زیربنای 236 هزار مترمربع در استان یزد در دست اجراست و با وجود افزایش قیمت ها، پروژه ها در یزد تعطیل نشد و با یاری خیران ساخت این پروژه ها ادامه دارد و در سال گذشته، 24 پروژه در قالب 20 هزار مترمربع به بهره برداری رسید.

وی، میزان اعتبار ملی سال 99 سازمان در استان یزد را حدود 100 میلیارد تومان گفت و گفت: این میزان نسبت به سال 96 افزایش پنج برابری دارد.

ذاکر با اشاره به اینکه 35 درصد مدارس استان یزد نیازمند تخریب و بازسازی است، اضافه کرد: در حال حاضر این میزان به 22 درصد رسید.

وی با اشاره به افتتاح 27 طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی به طور همزمان در استان یزد اظهارکرد : با افتتاح این طرح ها 157 کلاس درس و 24 هزار مترمربع زیربنا به فضاهای آموزشی استان یزد اضافه کرده شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2885

به "خبرنگاران یزد از استان های پیشتاز ساخت مدارس خیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یزد از استان های پیشتاز ساخت مدارس خیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید