غرق شدن دست کم 35 مهاجر در 2 حادثه نزدیک سواحل ترکیه

به گزارش هنجس بلاگ، رسانه های خبری ترکیه اعلام کردند که در 2 حادثه در دریای اژه امروز دوشنبه حداقل 35 مهاجر را که قصد عزیمت از ترکیه به یونان را داشتند، غرق شدند.

غرق شدن دست کم 35 مهاجر در 2 حادثه نزدیک سواحل ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دوغان، در نخستین حادثه در دریای اژه، 24 مهاجر بر اثر غرق شدن قایقی که در حال حرکت به سوی جزیره لسبوس یونان بود، غرق شدند.

گارد ساحلی ترکیه توانست با انجام عملیات امداد و نجات، 4 نفر را به وسیله هوا و دریا نجات دهد. این اتفاق مدت زمان کوتاهی پس از آن رخ داد که در حادثه دیگری 11 مهاجر بر اثر غرق شدن قایق در جنوب نزدیک بندر ازمیر جان باختند. گارد ساحلی ترکیه پیروز شد 3 نفر از مهاجران این قایق را نیز نجات دهد.

ترکیه در قراردادی که اواخر نوامبر به امضا رساند، به اتحادیه اروپا قول داده است تا به ازای دریافت یاری اقتصادی 3 میلیارد یورویی، برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا کوشش بیشتری انجام دهد.

مقام های اروپایی به شدت از اقدامات ترکیه در این راستا انتقاد نموده اند. این 2 حادثه در شرایطی رخ داده است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای ملاقات و تبادل نظر با مقام های ترکیه به این کشور سفر نموده است.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام نموده است که تنها در ماه ژانویه بیش از 360 مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند. بر اساس آمارهای این سازمان، طی ماه گذشته حدود 62200 مهاجر به وسیله یونان وارد اروپا شده اند.

90 درصد این مهاجران اتباع سوری، افغان و عراقی هستند. این بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 917

به "غرق شدن دست کم 35 مهاجر در 2 حادثه نزدیک سواحل ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرق شدن دست کم 35 مهاجر در 2 حادثه نزدیک سواحل ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید