فارس من، مطالبه هزاران دانشجو در انتظار تصمیم وزارت علوم، تخفیف شهریه برای همه دانشگاه ها مشخص تکلیف می گردد

به گزارش هنجس بلاگ، چند هزار دانشجو برای تخفیف شهریه در ترم کرونایی در فارس من کمپین ایجاد نموده اند، در پیگیری خبرنگار معین شد که قرار است یک تصمیم کلی برای معین تکلیف تخفیف شهریه دانشجویان در وزارت علوم اتخاذ و به دانشگاه ها ابلاغ گردد.

فارس من، مطالبه هزاران دانشجو در انتظار تصمیم وزارت علوم، تخفیف شهریه برای همه دانشگاه ها مشخص تکلیف می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت شده در سامانه فارس من کمپین های متعددی را درباره شهریه دانشگاه ها در ترم کرونایی طرح نموده اند و خواهان رسیدگی به این موضوع شده اند.

از جمله اینکه بعضی کاربران با ثبت سوژه ای با عنوان نه به پرداخت کامل شهریه دانشگاه به دلیل کرونا پرسیده اند که چرا باید برای آموزشی که ندیده ایم شهریه کامل پرداخت کنیم؟ بعضی دیگر هم نوشته اند که با رکود اقتصادی کرونا شهریه دانشگاه ها را تخفیف دهید یا بعضی دیگر خواسته اند که دانشگاه ها دریافت شهریه را به تعویق بیندازند یا تخفیف و تقسیط برای شهریه دانشجویان به علت کرونا در نظر بگیرند، بعضی دیگر از دانشجویان هم از مسوولان خواهش نموده اند که به دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه ها در زمان شیوع کرونا رحم نمایند.

همچنین دانشجویان پردیس ها هم مطالبه مشابهی دارند و با ثبت سوژه های درخواست دانشجویان پردیس شریف به بازگرداندن شهریه، چرا شهریه پردیس خودگردان دانشگاه شریف در شرایط کرونا کاهش نیافت؟، اخذ شهریه دانشگاه شریف در روزهای کرونا، چرا شهریه پردیس دانشگاه تهران کاهش نیافت؟، شهریه پردیس های خودگردان عودت داده گردد خواهان عدم افزایش شهریه دانشگاه آزاد و پردیس دانشگاه های دولتی شده اند و اعتراض خود را در این باره اعلام نموده اند.

همچنین بعضی دانشجویان سنواتی هم درباره شهریه مطالبه دارند و در سوژه ای بر عدم دریافت شهریه از دانشجویان سنواتی تاکید نموده اند.

چه موقع دانشجویان می توانند شهریه ای که پرداخت کردند را پس بگیرند؟

با طرح این مطالبه این سوال مطرح می گردد که اساسا چه موقع دانشجویان می توانند شهریه ای که پرداخت کردند را پس بگیرند؟

در پاسخ به این سوال سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران به خبرنگار گفت: اگر دانشجویی از خدمات دانشگاه در این ترم استفاده ننموده باشد می تواند شهریه خود را پس بگیرد؛ در واقع اگر دانشجو شهریه پرداخت نموده اما خدمت در ازای آن دریافت ننموده می تواند درخواست عودت شهریه را بدهد یا بابت شهریه بستانکار گردد.

وی ادامه داد: اگر دانشجویی درخواست حذف ترم یا مرخصی بدون احتساب در سنوات داده و دانشگاه با موجه تشخیص دادن دلیل دانشجو، با درخواست او موافقت نموده است، دانشگاه می تواند شهریه ای که دانشجو پرداخت نموده را بازگرداند اما اگر دانشجو از خدمات دانشگاه استفاده کند در آن صورت نمی تواند بگوید که از خدمات استفاده ننموده ام و در نتیجه می خواهم شهریه را پس بگیرم.

تخفیف شهریه برای همه دانشجویان در کار خواهد بود

با اینکه آموزش های مجازی دانشگاه ها برقرار است و دانشجویان به وسیله سامانه های الکترونیکی دروس خود را پیگیری کردند؛ اما بعضی دانشجویان می گویند بین خدمات حضوری و خدمات مجازی تفاوت وجود دارد و از این رو باید شهریه این دو روش آموزشی دانشگاه هم متفاوت باشد.

در پیگیری خبرنگار از این موضوع از دانشگاه ها معین شد که این موضوع که دانشجویان خدمات آموزش حضوری از دانشگاه دریافت ننموده اند و اینترنت از خدمات مجازی استفاده کردند و بین خدمات مجازی و خدمات حضوری تفاوت هایی وجود دارد از سوی دانشگاه ها پذیرفته شده است. از این رو اغلب دانشگاه ها در نظر دارند که برای همه دانشجویان شهریه پرداز، تخفیفی را در قالب تخفیف شهریه اعمال نمایند.

تصمیم گیری هماهنگ درباره میزان تخفیف دانشجویان توسط وزارت علوم

خبرنگار موضوع تخفیف شهریه را از مدیر یک پردیس دانشگاه دولتی که دانشجویان زیادی در این دانشگاه برای تخفیف شهریه در فارس من کمپین راه اندازی نموده بودند، پیگیری کرد.

این مدیر که نخواست تا پیش از اتخاذ تصمیم نهایی در این باره، اطلاع رسانی کند و از این رو در این مطلب از ذکر نام او خودداری شده است، به خبرنگار، گفت: قرار است جلسه ای در این باره در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردد و یک تصمیم کلی درباره میزان تخفیف دانشجویان شهریه پرداز توسط این وزارتخانه اتخاذ گردد و برای همه دانشگاه ها ابلاغ گردد.

این مدیر پردیس دانشگاهی ادامه داد: به همین دلیل است که دانشگاه ها برای تصمیم گیری درباره شهریه ها، منتظر اعلام سیاست های وزارت علوم هستند و پس از ابلاغ تصمیم، میزان تخفیف اعلام و تخفیف ها را اعمال خواهند کرد.

در پیگیری خبرنگار از چند دانشگاه، موضوع تصمیم گیری هماهنگ درباره میزان تخفیف دانشجویان توسط وزارت علوم تایید شد.

از این رو به نظر می رسد مطالبه چند هزار نفری دانشجویان در فارس من، فعلا در انتظار تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

دانشجویان نگران تخفیف شهریه نباشند

در آخرین پیگیری، خبرنگار این موضوع که قرار است تصمیم هماهنگی درباره شهریه دانشجویان شهریه پرداز در ترم کرونایی توسط وزارت علوم اتخاذ و به دانشگاه ها ابلاغ گردد را از علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جویا شد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در این باره به خبرنگار گفت: موضوع تغییر شهریه در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم نیست و در چارچوب اختیارات هیأت امنای دانشگاه ها است.

وی تاکید نمود: اما به طور کلی وزارت علوم در این باره به دانشگاه ها توصیه نموده که در این شرایط بحرانی به دانشجویان یاری نمایند تا علاوه بر دغدغه های فعلی، دغدغه اقتصادی به دانشجویان اضافه نگردد.

خاکی صدیق توضیح داد: همچنین در این باره اطلاع دارم که قصد هیات امنا بر این است که تصمیم واحدی در این باره (تخفیف شهریه دانشجویان شهریه پرداز در ترم کرونایی) برای دانشگاه ها گرفته گردد و در این باره از سوی هیات امنا اطلاع رسانی خواهد شد و دانشجویان از این بابت نگران نباشند.

در این باره ببینید:

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 940

به "فارس من، مطالبه هزاران دانشجو در انتظار تصمیم وزارت علوم، تخفیف شهریه برای همه دانشگاه ها مشخص تکلیف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، مطالبه هزاران دانشجو در انتظار تصمیم وزارت علوم، تخفیف شهریه برای همه دانشگاه ها مشخص تکلیف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید