واردات کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد، آزاد می گردد، کاهش نرخ بیکاری قشم به 3.5 درصد

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/هرمزگان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و مالی کشور گفت: واردات کالاهای گروه چهار، با معین سهمیه و سقف تعیین برای هر منطقه تا 850 قلم کالا از هفته آینده آزاد می گردد.

واردات کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد، آزاد می گردد، کاهش نرخ بیکاری قشم به 3.5 درصد

مرتضی بانک عصر امروز(12 شهریورماه) در جریان بازدید از پروژه های عمرانی قشم و در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر ترخیص بار کالاهای گروه چهار در مناطق آزاد بیان نمود: بعضی کالاهای گروه چهار امکان فراوری در داخل کشور را داشت و دولت برای مناطق آزاد کارگروهی پیش بینی کرد تا با سهمیه ارزی معین شده و تعداد قلم کالای معین، بعضی دیگر از کالاها را از این موضوع مستثنی کند.

وی ادامه داد: فرایند تصویب و ابلاغ این مصوبه که دغدغه مردم، کسبه و بازاریان را فراهم نموده بود به علت بعضی مسائل و ایرادات در وزارت صمت و بانک مرکزی معطل مانده بود که با حل و فصل آن، به زودی این مشکل نیز حل خواهد شد.

مشاور رییس جمهور با عذرخواهی از مردم و فعالیت مالی مناطق آزاد، اطمینان داد: با افزایش رونق فراوری داخل، جلوگیری از خروج ارز و همچنین واردات کالاهای مورد احتیاج، بتوان شرایط بازار را نیز به نقطه تعادل رساند تا نیارهای مردم نیز رفع و زمینه آرامش فعالیت مالی و کسبه و تجار نیز فراهم گردد.

وی همچنین با بیان اینکه نرخ بیکاری قشم هم اکنون 4 و 8 دهم درصد است، اضافه نمود: امیدواریم تا بهار 1400 و بهره برداری از پروژه های عظیم در قشم، این رقم به سه و نیم درصد تقلیل یابد.

بانک، ادامه داد: اثر اجتماعی پروژه هایی که در منطقه آزاد قشم است، قابل توجه است و انتقال تجربیات و دانش فنی به مردم بومی سرمایه گرانقدری است که با تاثیرگذاری کلان این پروژه ها در اقتصاد ملی، ارزش مالی و اجتماعی آن برای آحاد مردم کشور، گرانقیمت تر است.

وی بیان داشت: میزان سرمایه گذاری ریالی در مناطق آزاد در سال 96 بیش از 4800 میلیارد تومان، در سال 97 به 6700 میلیارد تومان و این میزان در سال 98 به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و خوشبختانه این سرمایه گذاری در بخش هایی بوده که واردات داشتیم.

بانک اذعان کرد: خدماتی که منطقه آزاد قشم در روستاها با ساخت کمپ، خانه های بومگردی، آبرسانی، راهسازی و عمرانی انجام داد کم نظیر است و تحولات بسیاری ایجاد نموده که سرمایه گرانقدری برای مردم و آینده منطقه است.

وی همچنین پروژه های قابل افتتاح توسط ریاست جمهور را 18 پروژه گفت و اضافه نمود: با سرمایه گذاری 14 هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی 600 میلیون یورو، قشم یکی از مناطق آزادی خواهد بود که پروژه های کلان و استراتژیکی را در خود جای خواهد داد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و مالی کشور همچنین بیان داشت: این میزان سرمایه گذاری، زمینه اشتغال برای سه هزار و 950 مفر را فراهم نموده که نقش بی بدیلی در اشتغالزایی و کارآفرینی خصوصا در ایام کرونا و تحریم ها و مسائل مالی کشور ایفا می نماید.

وی گفت: در مناطق آزاد و ویژه 376 پروژه تعریف شده بود که مجموعه قشم، نشان می دهد قابلیت ها و خدمات رد سطوح مختلف خدماتی، گردشگری و فراوریی به خوبی درخشیده است.

بانک گفت: احداث پایانه های مهم نفتی، ایجاد نیروگاه های برق، هتل های 4 ستاره، واحدهای فراوریی و صنعتی، بنکرینگ و اسکله های مربوطه و سوخت رسانی از جمله پروژه هایی است که در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حوزه اسکله سازی و پالایشگاه نفت شاهد اقدامات درخشانی در قشم بوده ایم، اضافه نمود: پالایشگاهی در قشم با ظرفیت 35 میلیون لیتر و در مرحله دوم نیز با همین میزان ظرفیت کلنگ زنی خواهد شد.

مشاور رییس جمهور، قشم را کارگاه عمرانی عظیم توصیف کرد که مرحله به مرحله سرمایه گذاری های کلان در آن به بهره برداری می رسند و خدمات و زحمات مجموعه فعالین مالی و مدیرعامل منطقه ازاد قشم، به بار می نشیند.

وی ادامه داد: با بهره برداری هتل های سه تا چهار ستاره، منطقه قشم یکی از قطب های گردشگری است که می توان در پساکرونا فرصت های بیشتری را نصیب قشم کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1709

به "واردات کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد، آزاد می گردد، کاهش نرخ بیکاری قشم به 3.5 درصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات کالاهای گروه 4 به مناطق آزاد، آزاد می گردد، کاهش نرخ بیکاری قشم به 3.5 درصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید