پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل رتبه بندی می شوند ، نتایج آزمون کی منتشر می گردد؟

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درخصوص سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش می گوید که پذیرفته شدگان این آزمون از چند مزیت از جمله رتبه بندی معلمان بهره مند می شوند.

پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل رتبه بندی می شوند ، نتایج آزمون کی منتشر می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال 1402 مهر سال جاری برگزار می گردد و در این مرحله یکهزار کاردرمانگر و گفتاردرمانگر برای مدارس استثنایی این وزارتخانه استخدام می شوند.

مدارس استثنایی ویژه 7 گروه از دانش آموزان، ناشنوا، نابینا، کم توان ذهنی، معلول جسمی حرکتی، دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری، دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری و دانش آموزان چند معلولیتی است.

  • جزئیات استخدام نو در آموزش و پرورش ؛ از شرایط سنی و رشته تحصیلی تا سوالات و نحوه آزمون | افراد دارای این معلولیت ها استخدام نمی شوند
  • منابع آزمون استخدام نو در آموزش و پرورش اعلام شد | مواد و منابع تخصصی و عمومی همراه با درصد تاثیر در کل آزمون

به گفته حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، یکی از پیش نیازهای تعمیق یادگیری دانش آموزان استثنایی در مدارس، وجود نیروهای توانبخشی است. تعداد این نیروها در مدارس اندک است و بیشتر آنها در آستانه بازنشستگی قرار دارند.

وی اضافه نمود: فرصت ثبت نام در سومین آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تا 31 شهریور است و این آزمون در روز 20 یا 21 مهر 1402 برگزار می گردد.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در مورد مزایای شغلی کاردرمان ها و گفتاردرمان هایی که در قالب این آزمون استخدام می شوند، اظهار کرد: رشته شغلی این افراد پس از جذب تحت عنوان مربی امور توان بخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در طبقه بندی مشاغل معلمان تعریف خواهد شد.

وی ادامه داد: این افراد از تمام مزایای معلمان استثنایی همانند مزایای رتبه بندی و تعجیل یک ساله در دریافت رتبه، سنوات ارفاقی (هر 5 سال خدمت از هر نظر از جمله بازنشستگی، 6 سال محسوب می گردد)، امتیاز سختی کار معلمان استثنایی و دیگر مزیت های شغل معلمی برخوردار خواهند شد.

طریفی حسینی اضافه نمود: بعلاوه این افراد پس از طی مراحل استخدامی، از سال تحصیلی جاری در مراکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله بهنگام که به تازگی راه اندازی شده و یا به عنوان نیروی کاردرمان و گفتاردرمان در مدارس استثنایی سازمان دهی خواهند شد و ساعات کاری این افراد نیز مانند سایر معلمان خواهد بود.

منتظر اعلام نتایج استخدامی آموزگاری هستیم

گفت: اعلام نتایج آزمون های استخدامی تابع همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش است، اجازه بدهید از سازمان سنجش پیگیری داشته باشیم.

بعلاوه، به گزارش مهر، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در پاسخ به این سوال که چه زمانی نتایج آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد، اضافه نمود: اعلام این نتایج تابع همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش است، اجازه بدهید از سازمان سنجش پیگیری داشته باشیم. آنها داده های نهایی را آماده و اعلام نمایند؛ طبق آماری که من دارم همین روزها نتایج اعلام می گردد ولی ممکن است که جواب ها با تأخیر اعلام گردد.

وی تاکید نمود: به محض اعلام نتایج اقدامات ما برای به کار گماردن برگزیدگان سر کلاس های درس آغاز خواهد شد.

صحرایی در مورد سرویس مدارس هم گفت: طبق قانونی که در هیئت دولت تصویب شده است؛ ساماندهی سرویس مدارس و تخصیص خودرو به سرویس بر عهده شهرداری ها است البته آموزش و پرورش همیشه در این زمینه یاری نموده است.

وی در مورد اصلاح آئین نامه رتبه بندی معلمان اضافه نمود: کار اصلاح آغاز شده و در حال نظرسنجی از معلمان هستیم تا مقدمه ای بر تدوین آئین نامه نهایی باشد. نمی توانیم زمانی برای اتمام اصلاح اعلام کنیم؛ روند اصلاح بستگی به حجم مشارکت معلمان دارد. باید مشارکت به قدری بالا باشد که بتوان به داده های نظر سنجی اتکا کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3970

به "پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل رتبه بندی می شوند ، نتایج آزمون کی منتشر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل رتبه بندی می شوند ، نتایج آزمون کی منتشر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید