1554 مشاوره ژنتیک به مردم قم ارایه شد

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/قم سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم گفت: در حال حاضر یک مرکز دولتی و هفت مرکز غیر دولتی مشاوره ژنتیک با مجوز این اداره کل در قم فعالیت دارند که در سال 99 یکهزار و 554 مشاوره و خدمت شامل 116 مورد در بخش دولتی و هزار و 438 مورد نیز در بخش غیردولتی به مراجعان و شهروندان ارائه شده است.

1554 مشاوره ژنتیک به مردم قم ارایه شد

محمد علیمرادی امروز در جمع خبرنگاران گفت: وراثت و ژنتیک در بروز بسیاری از معلولیت ها و بیماری ها نقش مهمی دارد و با توجه به اینکه بیش از 50 درصد معلولیت دارای علل ژنتیکی است مشاوره ژنتیک برای خانواده ها از پیش از تولد می تواند موثر باشد و همچنین مشاوره ژنتیک می تواند برای تمام خانواده هایی که دارای یک و یا چند فرد معلول هستند نقش بسزایی در پیشگیری از معلولیت های جدید مادرزادی داشته باشد.

معاون بهزیستی قم با اشاره به اجرای طرح شناسایی خانواده های دارای بیش از دو معلول در استان در سال 98 و 99 اضافه نمود : طبق نتایج این تحقیق مشخص گشت در حال حاضر در استان قم حدود 517 خانواده دارای دو معلول ، 74 خانواده دارای سه معلول ، 15 خانواده دارای 4 معلول ، 4 خانواده دارای 5 معلول ، 4 خانواده دارای 6 معلول و 1 خانواده دارای 7 معلول شناسایی شدند.

وی با اشاره به فعالیت های غربالگری شنوایی و بینایی 6 ماهه اول سال99 اضافه نمود: در سال 99 اجرای برنامه غربالگری بینایی بچه ها بدلیل شیوع بیماری کرونا مطابق دستورالعمل اجرای برنامه در دوران بیماری کووید 19 در استان در حال اجرا می باشد و تا به امروز 9 هزار و 437 کودک 3 تا 6 سال در 6 پایگاه ثابت مورد معاینه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

این مقام بهزیستی قم با بیان اینکه برنامه غربالگری شنوایی نوزادان نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی پایگاه های غربالگری شنوایی نوزادان در حال اجرا می باشد اضافه نمود: تا به امروز هفت هزار و 882 نوزاد مورد ارزیابی غربالگری شنوایی نوزادان قرار گرفتند که از این تعداد 11 نوزاد کم شنوا شناسایی شده و جهت دریافت خدمات توانبخشی به مرحله مداخله ارجاع داده شدند.

علیمرادی بیان نمود: در نیمه نخست سال جاری تعداد 24 دستگاه سمعک از اعتبارهای دفتر پیشگیری از معلولیت ها خریداری شد که تا امروز 20 دستگاه به مددجویان کم شنوای تحت پوشش سازمان تحویل داده شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2083

به "1554 مشاوره ژنتیک به مردم قم ارایه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1554 مشاوره ژنتیک به مردم قم ارایه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید