5 دلیل برای بیدار شدن در شب

به گزارش هنجس بلاگ، بدن انسان برای بازیابی قدرت احتیاج به استراحت دارد، بنابراین بیدار شدن در ساعت سه یا چهار صبح برای بسیاری از افراد، واقعاً آزار دهنده است و طبق طب سنتی چینی، این زمان با عملکرد پنج اندام داخلی بدن مرتبط است. اگرچه این نظریه قدیمی از نظر علمی تایید نمی گردد، اما بیدار شدن از خواب در دوره مذکور با تعدادی از بیماری ها مرتبط است.

5 دلیل برای بیدار شدن در شب

وب سایت چینی شناخت سلامت نشان می دهد که بیدار شدن از خواب در این دوره از شب می تواند به دلیل پنج مشکل سلامتی باشد.

1- بیماری قلبی: افرادی که از اختلال در کار قلب و عروق خونی رنج می برند معمولا در این دوران از خواب بیدار می شوند. زیرا در شب تعداد ضربان قلب و سطح فشار خون کاهش می یابد و مکانیسم های دفاع شخصی در بدن فعال می گردد؛ بنابراین اگر فردی همواره در این زمان از خواب بیدار می گردد و در سینه احساس فشار و تنگی نفس می نماید، بهتر است با پزشک مشورت کند.

2- مسائل معده: معده در این مدت از شب بسیار فعال است؛ بنابراین فردی که در این زمان از خواب بیدار می گردد و احساس ناراحتی یا درد در ناحیه معده می نماید، ممکن است نشان دهنده زخم معده یا ورم معده باشد.

3- کبد: بر اساس نظریه طب سنتی چینی، در این مدت از شب، کبد بیشترین فعالیت را دارد. بیماری های کبدی، چاقی و ... می تواند باعث بدخوابی و شب بیداری گردد.

4- کلیه ها: بیماری های کلیوی مانند نفریت و ازدیاد اوره خون باعث بد خوابی و بیداری در شب می گردد.

5- فشار روحی و مسائل روانی: این مسائل می تواند دلیل اختلال خواب، کیفیت پایین خواب و شب بیداری باشد.

منبع: الوفد

منبع: فرارو
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3965

به "5 دلیل برای بیدار شدن در شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل برای بیدار شدن در شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید